Locale Altele
Vineri, 25 Octombrie 2024
Vin, 25 Oct 2024
LocaleEvenimentAdministratieSocialCulturalPoliticEconomicInfracţionalitateEducaţieReligieSportAlteleOh Canada
Ne găsești pe Facebook


InterneExterneAlteleDivertismentŞtiinţă/TehnolologieAuto/MotoSănătateLifestyleGalerie FotoParty Foto
ADP, sacul fără fund al Primăriei Satu Mare: automacara inutilă, ”manevre” cu angajările, cheltuieli scăpate de sub control
Florin Răchitan  - Miercuri, 23 Ianuarie 2019

Se împlinește fix un an de când Consiliul Local Satu Mare a aprobat angajările și bugetul pentru mult-trâmbițatul serviciu de ridicare a mașinilor parcate aiurea prin Sătmar, iar de atunci serviciul funcționează sublim, dar... lipsește cu desăvârșire.

”Aniversarea” oferă prilej și pentru a sesiza alte aspecte ”interesante” din activitatea instituției subordonate Primăriei care ar trebui să se ocupe cu acest serviciu, Administrația Domeniului Public.

Conform Hotărârii adoptate de Consiliul Local în prima lună a anului trecut, s-a aprobat constituirea unei echipe speciale, inițial cu 18 angajați, care urma să implementeze programul gândit de conducerea Primăriei Satu Mare pentru a pune ordine în parcarea haotică din oraș și pentru a-i sancționa pe jmekerii care parchează unde vrea p... lor.

Pentru achiziționarea unei autoutilitare care trebuie să ridice și să transporte mașinile parcate aiurea s-a aprobat suma de peste 35.000 de euro. Aceasta a fost cumpărată pe baza detaliilor tehnice furnizate de responsabilul cu parcările din cadrul ADP Satu Mare, despre care am mai scris. Autoutilitara a fost livrată la Satu Mare în cursul lunii mai 2018 și în timpul verii au și început, în curtea societății Transurban, testele și instruirea muncitorilor angajați între timp în noua echipă specială.

Apoi... parcă toată lumea a intrat într-o lungă vacanță de vară. Pe la începutul toamnei, primarul Kereskenyi Gabor a explicat că de-aia nu s-a început activitatea, fiindcă muncitorii angajați trebuiau să participe la niște cursuri oficiale de instruire, cu diplome la final, care se organizau numai în septembrie. Și-apoi au tot participat la cursuri, care par deja să aibă o durată mai lungă decât instruirea astronauților americani pentru misiunile pe Marte ;))

Între timp, toți angajații își primesc în fiecare lună salariile, să fie bine! E adevărat, primarul se plângea prin toamnă că nu prea găsește oameni să se angajeze în noua echipă ADP, dar atunci vorbea deja despre 22 posturi (față de cele 18 aprobate inițial ;))

Tot între timp, potrivit unor informații ”pe surse”, autoutilitara a fost plimbată pe la un atelier din Oradea, pentru a fi reechipată corespunzător, deoarece se pare că avea dificultăți în a ridica mașini cu greutatea mai mare decât a unui Trabant ;)) A și fost un pic de scandal atunci între diferitele birouri ale Primăriei și ADP-ului implicate în achiziționarea automacaralei-minune (a se citi: funcționarii aruncau vina unii pe alții), dar, așa cum se procedează de obicei în asemenea situații, cazul a fost mușamalizat.

Apoi... iar pauză timp de câteva luni, până la ultima ședință de Consiliu Local de anul trecut, când a fost inclus pe ordinea de zi un proiect de hotărâre ce prevedea reînființarea unor posturi la ADP ce au fost desființate în 2017 la propunerea conducerii acestei instituții, ba mai mult, inventarea unor posturi noi de conducere, printre care și unul de director general adjunct.

Așa cum observa consilierul local PSD Ciprian Crăciun, conducerea ADP, susținută de cea a Primăriei, a motivat în 2017 desființarea anumitor posturi prin necesitatea reducerii cheltuielilor cu personalul, pentru a nu face risipă de bani publici.

Spre surprinderea tuturor, acum s-a propus reînființarea acelorași posturi + altele noi, în timp ce cheltuielile de personal au crescut constant, de la puțin peste 2,5 milioane de lei în 2016 la peste 3,4 milioane de lei în 2018, adică o majorare de aproape 1 milion de lei!!!

După cum unii bănuiesc, ”manevra” cu desființarea și reînființarea posturilor a fost pentru a ”scăpa” de unii angajați rămași din ”vechiul regim”, pentru a putea fi schimbați cu ”profesioniști adevărați”, care trebuie răsplătiți cu salarii atractive, nu-i așa?! ;))

În ciuda observațiilor tânărului consilier, proiectul cu pricina a fost votat de majoritatea UDMR + PNL, astfel că slugile grofilor mai pot să ”implementeze” liniștit și anul acesta cel mai scump sistem de parcări din Transilvania. Ultima dată, primarul Kereskenyi Gabor anunța că mașinile parcate ilegal vor începe să fie ridicate în cursul lunii ianuarie 2019. E adevărat, mai avem o săptămână din ianuarie, ce atâta grabă?! :))))))

Tags: adp  parcari  satu mare  
3601 vizite
Distribuie pe